22 tweetable truths about magazine media

We kunnen er lang en breed over praten, over magazine media, bedoelen we. Want er is zoveel te vertellen over de ontwikkeling van sterke magazinemerken in het mobiele tijdperk. Maar we zouden veel liever kort en krachtig zijn, zoals onze Amerikaanse collega’s met hun ‘22 tweetbare waarheden over magazine media’.

Enkele voorbeelden:

  • Magazine media’s gross audience grew over 10% in Q1 2015 vs. 2014
    Source: Magazine Media 360° Brand Audience Report
  • 91% of U.S. adults read print magazines
    Source: GfK MRI Fall 2014
  • Purchase influencers value and welcome magazine media ads more than ads on TV
    Source: Experian, Simmons Multi-Media Engagement Study, Spring 2014
  • Want real primetime? The top 25 print magazines reach more adults & teens than the top 25 primetime TV shows
    Source: Carat Insight/Nielsen, September 2013-March 2014
  • Brands achieve higher brand favorability & purchase intent in print magazine ads than they do online or on TV
    Source: InsightExpress 2014

In bijlage alle 22 tweetbare waarheden.

“Het is altijd inspirerend om het magazine media verhaal aan de hand van cijfers verteld te zien,” zegt MPA’s president en CEO Mary Berner, “vooral nu we een groeiend publiek, inclusief de meest interessante doelgroepen, bereiken met onze vertrouwde en gewaardeerde content via nieuwe platformen en formaten.”

De MPA lanceerde deze twittercampagne naar aanleiding van de uitgave van hun Magazine Media Factbook, editie 2015, waarin een overzicht wordt gegeven van recent onderzoek en ander bewijs voor de kracht van magazine media. Sinds 2014 publiceert de MPA geintegreerde bereikcijfers van magazinemerken, inclusief mobiele platforms  als smartphones en tablets. Dat veranderde het aanzien van magazine media in de Verenigde Staten in zeer positieve zin (lees hier de reactie van een grote adverteerder).

Meer info hier