Surf naar

WeMedia

Ad in the picture: milieubescherming

Een goede reclamecampagne voor milieubescherming kan schokkend en soms grappig zijn, maar een ding is zeker: de boodschap is krachtig. Goede doelen, en daarbinnen specifiek milieubescherming, weten de weg naar print steeds beter en met sterkere creativiteit te vinden, zo blijkt ook uit de jaarlijkse Cannes Lions awards voor printcampagnes.

5 creatieve reclamecampagnes over milieubescherming.

campagne Sidor
Met het doel om afval te verminderen, vestigt Sidor de aandacht op het ongelooflijke gewicht van Alex, die te zwaar blijkt te zijn. Niet dat je het Alex aanziet: het gaat hier om het gewicht van het huishoudelijk afval dat een normaal persoon produceert. Met weinig woorden en eenvoudig beeld weet de campagne een shock-effect te creëren over het ongelooflijke gewicht van ons afval.


Net als bij de vorige reclamecampagne staat de impact van vervuiling centraal in de boodschap, maar dan specifiek in de cinema. Naast deze creatieve campagne werd een spot uitgezonden in de bioscopen van de Kinépolis-groep in Luxemburg om mensen bewust te maken.

Campagne OroVerde
Jaarlijks produceren we 3,3 miljard ton CO₂. Milieuorganisatie OroVerde, die zich inzet voor het behoud van tropische bossen, maakt ons bewust van de levensnoodzakelijke urgentie ervan.


WWF heeft een lang en indrukwekkend ‘track record’ van bewustmakingscampagnes. De organisatie benadrukt hier de impact van zwerfvuil op de mariene wereld.

Campagne The Big Ask

Een bewustmakingscampagne die met shockerend beeld een gevolg van de opwarming van de aarde toont. Het smeltende ijs smelt is een plaag voor veel diersoorten, waaronder ijsberen, waardoor zij met uitsterven bedreigd worden. Het jaar 2020 eindigde 1,25 ° C boven de normale temperaturen.

Bron: Il était une pub

Ontdek ook:

Print Friendly, PDF & Email