Surf naar

WeMedia

Allrecipes, van online naar multimediaal

Allrecipes websiteWanneer het gaat over online merken die de stap naar print zetten, wordt vaak gerefereerd aan Porter van Net-A-Porter of Pineapple van Airbnb. Maar het meest succesvolle ‘online merk in print’ is zonder twijfel Allrecipes. Ontdek waarom.

Sinds de receptensite Allrecipes.com in 2012 werd overgenomen door Meredith Corporation gaat het snel. Het startte een magazine dat intussen een oplage van 1,1 miljoen exemplaren heeft, een mobile app die 23 miljoen keer gedownload is en de website haalt zelf 1,4 miljard bezoeken (in 2014). Wereldwijd zijn er trouwens 19 sites van het merk, die in totaal 24 landen bedienen.

“Ons ‘omgekeerd’ business model toont aan hoe sterk de link tussen ons digitale merk en de consument is”, zegt Stan Pavlovsky, voorzitter van Allrecipes. “Onze harde kern van bezoekers wil content in elk formaat en via elk kanaal. In het magazine kunnen we het visuele aspect sterker benadrukken en extra content – die verder gaat dan recepten – bieden.”

Ook op business vlak biedt de combinatie online-offline voordelen. “De website isAllrecipes video het belangrijkste kanaal om abonnementen te werven”, zegt Pavlovsky hierover. “Het gaat om het converteren van consumenten die digitaal ervaringen hebben met het merk en nu bereid zijn om te betalen voor kwalitatieve content op papier én op een continue basis.”

Toch houdt elk kanaal z’n eigenheden. Pavlovksy: “Het magazine reflecteert de merkessentie van de site, maar verrijkt dat met de ervaring van print: professionele fotografie, het testen van recepten, gecureerde content … We realiseren ons dat een consument de website bezoekt voor zeer specifieke noden en verwachte resultaten. Het magazine biedt een lange termijnzicht en stimuleert de lezers met redactionele content, beelden en recepten die ze nooit op de site zouden vinden. We noemen dat ‘hidden gems’.”

Allrecipes Pinterest apps Allrecipes apps

Print Friendly, PDF & Email