Beautymerken profiteren van sterke band tussen vrouwen en magazines

Geen enkel medium bereikt vrouwen zoals magazines dat doen. Daar doen ook adverteerders hun voordeel mee. 67 % van de lezeressen onderneemt bijvoorbeeld actie na het zien van een ‘health & beauty’-advertentie, zo blijkt uit research in Canada.

Met een percentage van 67 % doet de sector ‘health & beauty’ het zeer goed. Twee derde van de lezeressen heeft als gevolg van een advertentie een betere mening over het merk, bewaarde ze of kocht effectief het product aan. Van de 67 % zijn 39 % ook effectieve aankoopacties: ze kochten het product of overwegen het aan te kopen. Scores die enkel nog bij FMCG-merken behaald worden…

Het bewijs hiervoor wordt ook geleverd door andere research. Die toont aan dat het vooral magazinelezers zijn die voor meer dan 50 dollar aan make-up kochten in de afgelopen maand. Het medium gaat internet, kranten, radio en televisie ruim vooraf. Eenzelfde beeld zien we bij wie de afgelopen maand voor meer dan 50 dollar aan verzorgingsproducten kocht: opnieuw scoren magazinelezeressen het best. Ook bij wie voor meer dan 50 dollar aan parfum kocht in het afgelopen jaar zijn magazinelezers oververtegenwoordigd.

Deze informatie komt uit de Category Quick Hits van ‘Magazines Canada’. Voor de sector ‘health & beauty’ gebruikte het gegevens van april 2014 tot maart 2015.

Meer info (EN) vindt u hier

Meer info (FR)  hier