Surf naar

WeMedia

Bekroning Miguel Aguza beloont geïntegreerde aanpak IKEA

Op de UBA X-mas Lunch werd Miguel Aguza verkozen tot Advertiser Personality of the Year. Een bekroning voor de man die de communicatieaanpak van IKEA nog geïntegreerder maakte en zorgde voor een snuifje zout op de Zweedse balletjes…

Miguel Aguza werkt pas sinds 2014 voor IKEA (tevoren werkte hij in de bureauwereld, alvorens de stap naar de adverteerderswereld te zetten, eerst bij Renault). In die twee jaar zette hij het sterke Zweedse merk nog meer op de Belgische kaart. Integratie tussen de verschillende media is daarbij nog belangrijker geworden. IKEA mikt daarvoor op een mix van out-of-home, tv, radio, digital en print.

In die mix is steeds meer plaats voor een knipoog of een creatieve invulling. Met dank aan bureau DDB. Denk maar aan de emotionele kerstspot van eind vorig jaar of de hilarische ‘making of’-spot van de catalogus-shoot.

Een merk dat zijn catalogus op 220 miljoen exemplaren wereldwijd verdeelt, gelooft natuurlijk in de kracht van print. Getuige de indrukwekkende reeks advertenties die IKEA in 2016 maakte. Geniet even mee:







Gerelateerde artikels:

Print Friendly, PDF & Email