CHAD, De Persgroep Advertising meet de impact van uw advertentie

De Persgroep Advertising heeft een jarenlange traditie in impactmeting (wie kent de Impactbarometer of Brand Value Check niet?) en wilde deze expertise nog een niveau hoger tillen. Het leidde tot de lancering van CHAD, wat staat voor Check your Ad.

CHAD meet niet alleen de basiswaarden van impact (kwantitatief), maar voegt daar – indien gewenst – nog tot drie extra vragenmodules aan toe. “Deze kwalitatieve vragenlijsten (in totaal zijn er zeven) behandelen thema’s als merkimago, call-to-action of de informatiewaarde van de campagne en worden aan zo’n 200 respondenten gesteld”, klinkt het bij Ilse De Schutter, head of marcom B2B bij De Persgroep Advertising. Ze vervolgt: “We kozen bewust voor een groot aantal vragenmodules waarvan er telkens drie naar eigen goeddunken kunnen ingezet worden. De doelstellingen van elke campagne zijn immers anders.”

Volgens Ilse De Schutter “heeft CHAD verder het voordeel dat de resultaten van de barometers van kranten, magazines en online gebundeld worden in een database waardoor voortaan crossmediaal diepgaande analyses gemaakt kunnen worden en dat niet alleen op sector-, medium- en titelniveau, maar ook op parameters als formaat, creativiteit, content,… Zo wordt verder gebouwd op de data die we de afgelopen 27 jaar verzamelden.”

Tot slot nog dit: wie kiest voor de imagomodule, kan op basis daarvan zijn Brand ID card bekomen. Deze toont in een eenvoudige infographic hoe de consument het merk in kwestie ziet. Het was trouwens parfumketen Ici Paris XL die als eerste een advertentie verschenen in Dag Allemaal liet testen, tot en met Brand ID card.

CHAD wordt gratis aangeboden. Bij elke meting worden 5 campagnes kwantitatief getest en is er 1 CHAD + op basis van het modulair onderzoek.

Meer info? Klik hier.