Surf naar

WeMedia

Data zorgen voor een media renaissance

MediaSpecs en Roularta Media lieten in Trends zo’n 30 mediaprofessionals aan het woord over hoe het medialandschap er in 2020 zal uitzien. Ook enkele mediabureaubazen en adverteerders keken in hun glazen bol en gaven hun visie op de toekomst van de media. Het stijgend belang van technologie en data wordt volgens de experts allicht primordiaal. We verzamelden enkele opmerkelijke quotes die een tipje van de sluier lichten over de evoluties die onze markt te wachten staan.

“Mediabureaus zullen meer en meer technologiepartners worden van adverteerders. Technologie zal reservering, optionering, facturatie en misschien een deel negotiatie faciliteren. Daardoor zal bij het aankopen bereik gaan primeren. We zullen eerder kijken naar bereik dan naar de context en zeer specifieke profielen kopen zowel voor online als op televisie, radio, print of mobile.” (Sylvie Irzi – Managing Director Initiative Belgium (Mediabrands))

“Data uit digitale en offline campagnes kan je koppelen aan de CRM van klanten. Met die data kan je media- en communicatiecampagnes relevant maken. En zo kan je in een complexe customer journey op het juiste moment met die juiste gepersonaliseerde boodschap komen.” (Peter Vande Graveele – CEO van Serviceplan Group Benelux)

“Werken met een kennisbusinessmodel geeft ons een meer valoriserende en synergetische rol naar zowel reclamebureau, marketeers, media als andere partners van het merk. Eindelijk zullen we eenzelfde taal spreken aan tafel. Data zullen een wedergeboorte zijn voor media, on- én offline.” (Davy Caluwaerts – Managing Director ZenithOptimedia Belgium)

“Alle marketingacties zullen in 2020 gepaard gaan met een nagenoeg automatische ROI-berekening. Nieuwe internet of things-toepassingen in allerlei geconnecteerde toestellen zullen ons gigantische hoeveelheden en uiterst precieze data opleveren. Nieuwe big data analysemogelijkheden zorgen daarna voor duidelijke ROI-inzichten. Daardoor verbetert de relatie met de klant en zijn irriterende reclameboodschappen verleden tijd.” (Saskia Schatteman – Chief Marketing Officer van Microsoft BeLux)

“Vandaag ligt er een groot verschil in hoe ver we gaan om consumenten te beschrijven en in de mogelijkheden om aan media buying te doen op basis van deze beschrijving. Programmatic buying zou een oplossing kunnen zijn, maar we moeten dan wel de context en de content blijven respecteren.” (Yves De Voeght – Media Manager van Coca-Cola BeLux)

Lees de volledige artikels HIER en HIER.

Bekijk alle artikels uit de special HIER.

 

Print Friendly, PDF & Email