De bijzondere voordelen van digitale magazine media

MPA Digital Media factbook

Digitale magazine media zijn alomtegenwoordig, ze brengen betrouwbare content, meer engagement dan andere digitale media en zetten gebruikers aan tot actie. Dat zijn de vier conclusies over deze media op basis van een berg onderzoek, data en insights. Magazines Canada publiceerde onlangs zijn Digital Magazine Media Factbook waarin dit allemaal terug te vinden is. Het lezen waard!

Terwijl we regelmatig horen vertellen dat de rol van print nog lang niet is uitgespeeld, gaat de opmars van digitale magazine media gewoon door. In de Angelsaksische landen nog een pak sneller dan bij ons, vandaar dat we vaak die richting uit kijken om te leren hoe het (niet) moet.

Magazinemerken ontwikkelen steeds meer platformen waarmee de consument de hele dag en op elke mogelijke locatie omgeven wordt. In de VS en Canada groeien web en mobile toepassingen het snelst: de vraag naar magazine content groeide afgelopen jaar met ruim 7% (bron: MPA 360). En toch vindt ook daar 75% van de magazineconsumptie nog via print plaats.

Magazinelezers ontdekken daarnaast in toenemende mate de voordelen van digitale magazines. Overal waar men online is, is kwaliteitscontent beschikbaar. En zoals de Canadezen het zeggen: ‘Trusted, curated content never goes out of style’. Het wordt steeds belangrijker om te weten uit welke bron informatie komt en magazine media genieten een constant hoog vertrouwen van hun lezers. Door extra content en interactiviteit toe te voegen, wordt het engagement van magazinefans nog sterker. Digitale platformen vullen de gedrukte pagina naadloos aan. En zetten de lezers aan tot het bezoeken van webpagina’s, opvragen van informatie en tot aankopen. Vaak vanop de magazinepagina zelf.

Meer weten over Digital Magazine Media? Lees hier

(FR versie hier)