Engagement in België: het hoogst voor Magazines!

Wat er ook beweerd mag worden, magazinemerken blijven by far het meest engagerend. Het bewijs hiervoor werd vorig jaar al geleverd door de Engagement-studie van Sanoma. Een opfrissing.

De impact van de Engagement-studie van Sanoma is intussen wijd en zijd bekend. De studie, die 8000 Belgen bevroeg over hun relatie met merken en media, werd vroeger al bekroond met een Gold AMMA voor Best Media Research.

De studie toont aan dat sterke mediamerken als een ware hefboom werken voor geadverteerde producten: ze geven de effectiviteit van de advertenties een duidelijke boost. Meer zelfs, de reclame wordt er een echt onderdeel van de globale mediamerkervaring.

En…er is geen enkele twijfel mogelijk : zowel media als advertising engagement is het hoogst bij magazinemerken. Context, relevantie en inspiratie zijn de geheime wapens.In de Media Engagement en Ad Engagement -top 25 scoren de magazinemerken procentueel het best ten aanzien van het totaal aantal bestudeerde mediamerken. Andere mediamerken van kranten, radio en TV scoren duidelijk lager.

Lees meer…