Euh… wat betekent dát ook alweer?

blahblahblah

Nieuwe vaktermen: in marketing en reclame schijnen we er dol op te zijn. Soms is het oude wijn in nieuwe zakken, soms staan ze voor totaal nieuwe opportuniteiten. Meestal vliegen de termen je elke nieuwjaarsborrel om de oren zonder dat iemand ze echt helder en duidelijk kan uitleggen: Euh…? Onze trouwe volgers kunnen dat uiteraard wel!

Magazine Media wil graag dat u wél beslagen ten ijs komt, vandaar dat we de rubriek ‘Euh…’in het leven geroepen hebben: experts ter zake geven kort en bondig uitleg over de term en wat u en wij ervan mogen verwachten.

Aan het begin van het nieuwe jaar zetten we de besproken vaktermen voor u op een rij. En volgende week trappen we een nieuwe reeks af.

Personalisatie?

Pieter BaertPieter Baert, expert in service design, Innovation Lead bij bpost Future Lab legt uit.

Gen Z?

Selfie Joeri Van den Bergh Joeri Van den Bergh, Managing Partner van InSites Consulting, gespecialiseerd in jongeren en jongerencultuur legt uit.

Meaningful marketing?

Bart Lombaerts Bart Lombaerts, Head of Content van contentproductiehuis Spyke schreef er een boek over en legt de term uit.

Micro-influencers?

Bert MarievoetBert Marievoet, Managing Founder van Native Nation legt uit.

Agile advertising?

Clo Willaerts Clo Willaerts, expert in digitale communicatie en business en auteur van o.a. het handboek ‘Digital Marketing like a PRO’legt uit.

Visual search?

portrait Brice le Blévennec CEO Emakina Brice le Blévennec, CEO van Emakina legt uit.

Voice first?

Bert Van Wassenhove Bert Van Wassenhove, uitgever van ondernemingen bij Venturepublisher, legt uit.

Brand purpose?

Dominique Poncin Dominique Poncin, Head of Strategy bij DDB Brussels legt uit.

First, second en third party data?

Stéphane Lucien Stéphane Lucien, oprichter en co-CEO van Root, gespecialiseerd in digital data-driven marketing legt uit.

Artificial intelligence?

Steven Van Belleghem Steven Van Belleghem (Nexxworks) legt uit.

Blockchain?

Gerrie Smits Gerrie Smits, auteur van het boek ‘Blockchain is WTF’legt uit.

Welke vaktermen wilt u graag glashelder kunnen uitleggen? Laat het ons weten via mail (info@magazinemedia.be), Twitter (@magazinemedia_BE) of LinkedIn (Magazine Media). Wij zoeken het graag voor u uit met behulp van ter zake kundige experts.