Surf naar

WeMedia

Fashionchick Girls Magazine, voor ALLE meisjes

Elk land heeft wel zijn eigen modemagazine voor tieners en jongvolwassenen. Als we bij onze noorderburen gaan kijken dan springt Fashionchick Girls Magazine, een uitgave van DPG Media, in het oog van elke fashionliefhebber.

Watch MAGnify 2020 Part I (Bruno Liesse/Bernard Cools), Part II (Deniz Sariyildiz) and Part III (Roger Verdurmen) now!

Als u op de hoogte wilt blijven van het meest recente beauty- en modenieuws, als u persoonlijke verhalen en leuke interviews wilt lezen, dan bent u bij Fashionchicks Girls Magazine aan het juiste adres. Of toch als u tussen 12 en 19 jaar bent, 24/7 connected bent, een eigen mening heeft én nog thuis woont of misschien net op ‘kamers’ (lees: op kot) gaat. Want daar richt het Nederlandse magazine zich op. Elke vier weken verschijnt er een nieuw nummer van het magazine, volgepakt met stijladvies, DIY en vooral heel veel budget mode.

Statement voor zelfvertrouwen

Fashion is het topic dat het meest prominent naar voor wordt geschoven. Daarbij maakt het Fashionchick Girls Magazine ook meteen een sterk statement: “Self-confidence is the best outfit, rock it and own it.” Jonge meisjes en vrouwen voelen zich namelijk het best in hun vel wanneer ze kleding dragen waar ze zich goed in voelen. Of u nu een slank figuur hebt of net een maatje meer. Dat maakt tegenwoordig niets meer uit. Het is een trend die we tegenwoordig vaker zien en zelfs modemerken nemen hier steeds vaker een sterk standpunt over in. Zo zette zelfs Versace afgelopen maand voor de eerste keer modellen met een maatje meer op de catwalk.

Fashionchick Girls webpage

 

En hoewel het magazine zelf zich voornamelijk richt op jonge tieners, is dat niet het geval voor het Fashionchick brand zelf. Zij neemt haar doelgroep breder, richt zich ook op twintigers en dertigers én trekt haar statement door over het volledige brand. Zo is er in de webshop ook een brede keuze aan kleding voorzien voor bijvoorbeeld zwangere vrouwen. Want ook voor hen is het niet altijd eenvoudig om kleding te vinden waar ze zich goed én mooi in voelen.

Altijd digitaal

De doelgroep van het magazine zit voortdurend online en dat weten ze bij Fashionchick Girls Magazine maar al te goed. Hoe kan het ook anders met 1,5 miljoen bezoekers per maand en 517.000 volgers op sociale media? Precies daarom bieden ze content aan op alle mogelijke social media platformen. Instagram, Facebook, Twitter, … Noem maar op! Maar de twee kanalen die het meest in het oog springen zijn de YouTube en Pinterest pagina’s van het merk. Op YouTube vinden volgers video’s vol stijladvies zoals ‘5 manieren om Dr. Martens te dragen’ of ‘8 manieren om een zijden sjaal te dragen’. Een mooie outfit gezien? Klik dan door naar de Pinterest pagina, waarschijnlijk het meest onderschatte sociale medium waar merken gebruik van kunnen maken. Daar kan u een volledige look samenstellen en doorklikken naar de website om de aankoop te finaliseren.

Influencer netwerk

Ook adverteren in een magazine als Fashionchick is interessant én biedt veel mogelijkheden. Zo kunnen ze uw webshop promoten en onder de aandacht van hun volgers brengen door uw producten op hun website te integreren. Maar het meest interessant is waarschijnlijk hun influencer netwerk. Fashionchick werkt namelijk samen met bekende Nederlandse influencers die het kan inzetten om het bereik van bepaalde adverteerders te vergroten én om content te creëren die op verschillende kanalen kan worden gebruikt. Interessant, niet?

Ontdek ook andere inspirerende magazinemerken:

 

Print Friendly, PDF & Email