Het jaar 2019 in quotes (deel 2)

2020 New Year greeting card

Het einde van het jaar is traditioneel een tijd om terug te blikken, even stil te staan bij alles wat er is gebeurd en gerealiseerd. Wat laten we achter in 2019? Wat nemen we mee naar 2020? In het eerste deel (lees het hier) brachten we al een overzicht van quotes uit alle columns en interviews. In het tweede deel blikken we terug op enkele events van 2019.

Het Magazine Media en WE MEDIA Team wenst u een prachtig, vreugdevol en mooi 2020!

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en mis in 2020 geen enkele interessante uitspraak meer

BATIBOUW

We merken dat mensen dat soort bladen kopen als inspiratie. Ze scheuren er pagina’s uit, steken ze in een ‘inspiratiemap’ en stappen daarmee naar hun architect”, Véronique Bouvy, Brand Manager bij VELUX

Maar toch kiezen we ook bewust voor magazines, al zullen we het daarin wat anders aanpakken. We willen dan echt voor ‘stopping power’ zorgen.” Paul David, Brand & Marketing Director van Eggo

Wij zijn het ons merk verschuldigd om ook onze communicatie naar een hoger niveau te tillen. We verwijzen daarnaast niet toevallig naar onze website want merken dat campagnes in traditionele media, radio én print, de bezoekersaantallen op onze website steevast de hoogte in jagen.” Peter Ottevaere, Reynaers Aluminium 

StuMPA

Simon PysonAls je echt in een idee gelooft, draai en keer het tot je het verkocht krijgt. Doe je dat niet, dan kom je in Cannes een andere versie van jouw idee tegen, maar dan beter. Kijk naar mijn inzending voor StuMPA en de pee ad van Ikea, en je snapt waarover ik het heb…” Simon Pyson, StuMPA-winnaar 2017

Bepaalde aspecten van print – zoals het tactiele – kan je nooit evenaren met online. Print is not dead.” Sahra Marly, StuMPA-winnaar 2015 

Het was een mooie ervaring en een kans om deel te nemen aan de Cannes Lions. Omringd worden door het beste uit de reclamewereld opent je ogen en maakt je creatiever.” Maxime Siquet, StuMPA-winnaar 2014 

En de StuMPA-winnaars van 2019 waren…. 

MAGnify

Met magazines bepaal je zelf je eigen algoritme. Andere media consumeren we eerder lineair, terwijl je een magazine ter hand neemt, weer weglegt, opnieuw in bladert…” Nancy Detrixhe, Research Manager, MMA 

Danny-Devriendt “Een van de boosdoeners van deze situatie is de stilzwijgende meerderheid. Als die zou opstaan, zou het probleem heel wat minder groot zijn. En dan heb ik het niet enkel over de stilzwijgende lezer, maar ook de stilzwijgende journalist én de stilzwijgende adverteerder.” Danny Devriendt, Managing Director, IPG/Dynamic 

De Amerikaanse platformen nemen jaarlijks 80 tot 90% van de groei voor hun rekening. Hierdoor wordt de financiering van informatie moeilijker, wat de kwaliteit in gevaar brengt en ook op ethisch vlak vragen stelt.” Yves del Frate, CEO, CSA Zoe van Gastel

Magazines moeten durven de controle voor een deel los te laten. Een influencer moet de content op zijn manier, in zijn tone of voice kunnen brengen. Die creatieve insteek zorgt ervoor dat het werkt.” Jeroen Naudts, onderzoeker, Arteveldehogeschool 

“Is de aarde plat?” Video van de sofa sessie met Danny Devriendt, Eva Van Driessche, Ruben Ceuppens, Zoë van Gastel, Harry Demey

Gelukkig Nieuwjaar!