De Zweedse keten Clas Ohlson verkoopt gereedschappen en doe-het-zelf-materialen. In het midzomernacht- en groeiseizoen horen daar natuurlijk ook allerlei tuinbenodigheden bij. En om die onder de aandacht te brengen, kopieerden de Zweden vrijelijk een ideetje van Humo met Lampiris: bloemzaadjes in een magazinepagina. Begraaf de pagina, water erbij en voilá: een bloemenweide van 297 x 210 mm.
Lees ook: Inspirerende innovatie? Die vind je bij magazinemerken
Zoals Adweek, waar we deze Clas Ohlson-advertentie vonden, al opmerkte: ook Zweeds, maar wel iets minder bizar dan de IKEA-advertentie die tevens als zwangerschapstest diende (lees hier meer). Bij het Amerikaanse reclamevakblad waren ze zich helaas niet bewust van het feit dat de Humo-cover (lees hier meer) jaren geleden al de primeur van dit creatieve idee had. Kopiëren is blijkbaar de hoogste vorm van vleierij, dus mogen ze bij Humo en Lampiris dit compliment bij deze in hun zak steken.
Bron: Adweek
Meer inspiratie nodig?
- Batibouw: adverteerders zetten magazines steeds creatiever in
- Game of Thrones final season starts Hot & Spicy
- Inspirerende innovatie? Die vind je bij magazinemerken
- Warning! New-car-smell inside