Invloed van magazine media op consumenten groeit

“In cluttered markets individuals gravitate to brands that they identify with most. Those that are relevant and vital to their sense of place, belonging and community. Magazine brands are magnets for self defining interest groups. They offer skillfully crafted, original, trusted content which influences opinions and behaviour.  Let us show you how”

Met deze tekst opent de Magnetic.Media website, waar de Britse magazine media op een schitterende manier hun sterke kanten in de verf zetten. Het is de moeite waard om eens een kijkje te nemen (klik hier).

Op basis van een groot consumentenonderzoek (15.000 respondenten) zijn 6 redenen gedefinieerd, de zes Rules of Attraction, waarom magazine media nog altijd een grote rol spelen. En waarom ze meer aandacht verdienen van adverteerders en mediabureaus:

  1. Immersion: lezers dompelen zich onder in de wereld van hun magazinemerk: klik hier
  2. Inspiration: blijft een kernfunctie van magazine media: klik hier
  3. Belonging; lezers identificeren zich met hun magazinemerk: klik hier
  4. Stature: hoge kwaliteit content resulteert in vertrouwen en geloofwaardigheid
  5. Growth: magazinemerken bereiken hun publiek vaker en beter: klik hier
  6. Influence: vertrouwen betekent invloed

Om even bij die laatste te blijven: uit het Britse onderzoek blijkt dat magazinemerken juist de opinieleiders en †“beinvloeders bereiken. Meer dan welk ander medium ook.

“We know that magazine brands have a huge influence on the way people think and on the purchasing decisions they make.”  – Clare Peters, Planning Director, MGOMD

Mensen die een sterke interesse hebben in een bepaald onderwerp en daar alles van af willen weten, nemen de tijd en de moeite om magazine media te lezen. Daardoor zijn zij beter op de hoogte van de trends en ontwikkelingen dan anderen en worden zij door hun omgeving gezien als experts. Zij worden om advies gevraagd en dat maakt hen (en hun magazinemerken) invloedrijk.

En daarbij is niet alleen journalistieke content belangrijk, maar ook advertenties: 90% kijkt naar magazineadvertenties en 1 op 2 deelt deze wel eens met hun omgeving.

grafiek 1_10

Bron: www.magnetic.media

* Over de studie:  de Rules of Attraction studie werd gedurende twee jaar uitgevoerd met meer dan 15.000 mediaconsumenten. De studie omvatte GSM-dagboeken, video en face-to-face interviews.

Noot: Zoals er magazinemedia.be in Belgie en magazines.nl in Nederland bestaat, zo is er nu ook magnetic.media in de UK.