Kaderledenstudie: magazines scoren in een professionele context

TNS Media maakte eind maart de resultaten van de tweejaarlijkse Kaderledenstudie bekend. Die levert opnieuw een schat aan informatie over het professionele gebruik van media. Magazines scoren opvallend goed.

Zo maakt op een gemiddelde dag 77% van de kaderleden gebruik van magazines in een professionele context. Magazines doen het daarmee beter dan radio (41%), tv (46%) én kranten (76%). Enkel websites worden door een nog hoger aandeel van de respondenten dagelijks professioneel geconsulteerd.

78% van de respondenten vindt magazines ‘eerder nuttig’ of ‘zeer nuttig’. Met deze score moeten ze enkel tv (91%) en kranten (81%) voor zich dulden. Magazines worden daarbij geapprecieerd/gebruikt om de markt te volgen, om op de hoogte te blijven van de activiteiten en plannen van de concurrentie, om informatie te krijgen over nuttige goederen of diensten en voor reclame. 36% van de respondenten geeft dit aan. Enkel internet haalt (misschien wat bizar) een hogere score (46%). Wanneer we de resultaten per sector nader bekijken, springen vooral de autosector, financiële diensten, gastronomie, deco, mode, multimedia en reizen eruit.

Nog een opvallende uitsmijter: magazines worden (nogmaals: in een professionele context) de hele dag door geconsulteerd en geconsumeerd. Zelfs tussen 6 en 9 u. ’s ochtends maakt 10 % van de respondenten er gebruik van. Net als in een B2C-context zien we ook hier het bereik ’s avonds (in dit geval na 18 u.) de hoogte ingaan.

Zin om er meer over te lezen? Klik dan HIER.