
Muziekblad NME en Google werken samen aan een actie om virtual reality meer ingang te doen vinden. Ze doen dat door 80.000 virtual reality viewers (de zogenaamde Google Cardboards) te verdelen samen met het magazine. Met de viewer en de app Inside Abbey Road kunnen muziekfans een kijkje nemen in de legendarische muziekstudio’s, waar tal van iconische platen (waaronder die van The Beatles) opgenomen werden. Het is trouwens de eerste keer dat Google zijn viewers op deze schaal gratis aanbiedt.
Romano Sidoli, managing director van Time Inc. UK’s Innovation Group, legt de dubbele bedoeling van de actie uit: “We willen dat onze lezers dankzij ons weten wat er hot is inzake muziekbelevingen en dit partnership is een manier om dat te doen. Maar ook tonen we hiermee aan dat de distributiekanalen van NME bereik kunnen genereren voor partners en ervoor kunnen zorgen dat ons publiek producten in handen krijgt.”
De actie wordt ondersteund met tal van content die zowel via print, digitaal als social media verspreid wordt. Zo is er in het blad een katern van vier pagina’s met info over de app en een interview met de ‘stem’ ervan. Ook zijn er co-branded standjes waar magazine en VR-viewer zullen aangeboden worden.
Meer info vindt u hier
Lees ook: