Magazine media attractiever dan ooit: 28% meer interactie

 

De afgelopen twee jaar ondervroeg onderzoeksbureau Crowd DNA in opdracht van de PPA/Magnetic* ruim 15.000 magazineconsumenten over hun interacties met magazinemerken in alle mogelijke vormen en op verschillende apparaten. De resultaten van The Rules of Attraction zijn in zes krachtige presentaties samengevat. Die zullen we u de komende weken een voor een aanbieden en kort bespreken.

De eerste presentatie gaat over het gevoel ergens bij te horen wanneer je een magazine leest. Lezers identificeren zich met hun magazinemerk. Zo ontstaat een gevoel deel uit te maken van een groep gelijkgestemden (de redactie en andere lezers). Magazine media kunnen daardoor op vertrouwen en loyaliteit van hun “community” rekenen.

“A sense of community arises because the magazine is about something and that content is extraordinarily important in creating a connection between people… digital really allows that community to be opened up and shared in a way that print could only dream of.”

Douglas McCabe, CEO, Enders Analysis

* Over de studie:  de Rules of Attraction studie werd gedurende twee jaar uitgevoerd met meer dan 15.000 mediaconsumenten. De studie omvatte GSM-dagboeken, video en face-to-face interviews.

Noot: Zoals er magazinemedia.be in Belgie en magazines.nl in Nederland bestaat, zo is er nu ook magnetic.media in de UK.