MAGAZINE MEDIA MINUTE: Audience Attention

Onverdeelde aandacht, het is iets waar zowat elk medium én elke adverteerder tegenwoordig van dromen. Het wordt immers steeds uitzonderlijker in een ‘multitaskende’ wereld. Magazines houden deze sterkte al enkele decennia vast, wars van elke maatschappelijke evolutie. Iets om fier op te zijn.

 

Relaxen, ontsnappen en mezelf verwennen. Dat zijn de drie belangrijkste redenen die lezers geven om een magazine ter hand te nemen. (Bron: IPA TouchPoints)

Magazines worden meestal thuis gelezen. Bovendien is het vooral een individuele ervaring. Ondergedompeld worden in een magazine is echt me-time. (Bron: IP De MediaMerken)

Magazines staan symbool voor een ‘pauze’. Bij het lezen gaat de aandacht volledig naar het magazine door het creëren van een ‘oase van engagement’. (Bron: IPC AdSense)

Magazines worden het minst gecombineerd met een ander medium. 45% consumeert tegelijkertijd een ander medium. Bij kranten is dit 50%, bij radio 55%, tv 62% en internet 91%. Ook wanneer het gaat om de combinatie met een andere activiteit, scoren magazines het best (10% tegenover bijvoorbeeld 20% voor tv). (Bron: BIGresearch)

Meer lezen over de audience attention van magazines.