Magazines Media Minutes: ADVERTISING INFLUENCE

Wat magazines ‘zeggen’ is belangrijk voor het lezerspubliek. En dat geldt zowel voor reclame als voor redactionele stukken. Lezers bekijken ze beide als relevante en nuttige inhoud, die hen beïnvloedt. ‘Reclameonderbrekingen’ bestaan niet in magazines. Er is enkel content.

1/ Advertenties in magazines worden even goed herinnerd als redactionele stukken (beide halen een percentage van 54%). (Bron: Maganomics – PPA)
2/ Advertenties hebben voor lezers zowat dezelfde invloed als redactionele pagina’s (63% versus 66%) (Bron: Maganomics – PPA)
3/ Magazines worden door consumenten gebruikt als inspiratiebron en dat geldt ook voor de advertenties. (Bron: All media are social – De Persgroep)
4/ Magazines zijn het meest activerend medium. Ze moedigen aan om meer informatie te zoeken, om inlichtingen in te winnen en om tot aankoop over te gaan. (Bron: De Mediamerken – IP)
5/ Consumenten staan duidelijk open voor informatie in magazines. Ook hier geldt dat die informatie zich niet tot de redactionele context hoeft te beperken. Infomercials of sponsored content zijn dus een uitstekend format om een boodschap over te brengen. (Bron: All media are social – De Persgroep)
6/ Magazinelezers zijn sterk gehecht aan hun titel. Dat engagement heeft een positieve invloed op de advertenties. (Bron: Engagement – Sanoma)

Meer lezen over de advertising influence van magazines? Lees onze artikels over Maganomics, All media are social, Engagement, De Mediamerken.