Magazines Media Minutes: BRAND CONNECTION

Magazinelezers leven zich volledig in hun magazinemerk in en engageren zich aan de propositie, het perspecfief, de waarden en de content die hen geboden wordt.

Ongeacht wat voor persoon de consument is, welke interesses hij of zij heeft, er is een magazinemerk dat precies bij hem/haar past. Lezers refereren vaak naar ‘hun’ magazine alsof het een vriend is, een culturele gids en een bondgenoot.

Het mediabelevingsonderzoek van TNS vroeg consumenten om verschillende media op 11 criteria te ranken naar de mate waarin dit medium er aan voldoet. Magazinemerken nemen de nummer 1 positie in op alle criteria van nabijheid en verwantschap:
• Identificatie: ik zie mijzelf terug in..
• Stimulatie: maakt me enthousiast
• Innovatie: houdt me op de hoogte van de laatste trends
• Praktisch gebruik: geeft me praktische tips en motivatie

 De keuze van een magazine dat bij onze eigen persoonlijkheid past of dit aanvult, is zelfs vergelijkbaar met de manier waarop we vrienden herkennen en indelen rond gedeelde waarden of interesses.
1. Lezers hebben hun eigen perceptie van de persoon die ze graag willen zijn
2. Wanneer een magazine resoneert met het zelfbeeld van de lezer ontstaat er een hoge mate van identificatie, een gevoel van eigenaarschap en ‘mijn’ magazine.
3. ‘Hun eigen’ magazine wordt beschouwd als een goed geinformeerde vriend, een helper, facilitator
4. Het publiek vertrouwt in en zoekt steun bij ‘hun’ magazinemerken

Connectie, verbinding is zowel naar binnen als naar buiten gericht. Magazinemerken kunnen zodoende de projectie van de eigen persoonlijkheid zijn: 52% is het er mee eens dat “mijn magazinekeuze zegt iets over het soort mens dat ik ben”.