Magazines Media Minutes : ROI

Magazinereclame heeft de hoogste return on investment van alle media (resultaat op basis van 77 campagnes in de UK).

Consumenten worden dagelijks blootgesteld aan een vloedgolf van informatie. Daardoor zijn we allemaal heel goed geworden in het blokkeren van die stroom en alleen te luisteren naar de berichten die voor ons persoonlijk van belang zijn.

Magazinemerken zijn van belang voor de lezers. En daardoor worden ook de advertenties die zij hun lezers aanbieden relevant.
Dit gevoel van synergie tussen het medium en zijn reclame is nauwkeurig geïdentificeerd in het onderzoek ‘Adobe, The state of the Online Advertising’. Daarin werden 1.000 consumenten en 250 marketers gevraagd: ‘Waar bekijk je bij voorkeur reclame?’Als absolute winnaar kwam hierbij het ‘favoriete magazine’ van de ondervraagden naar voren met een meer dan 100% hogere score ten opzichte van de andere kanalen.

% voorkeur per medium:

Marketeers Consumenten
Magazines 55% 45%
TV 21% 23%
Website 13% 11%
Outdoor 4% 10%
Andere 8% 11%

 

ROI: In PPA’s Magonomics, analiseerde Mindshare econometrische data van 77 multimedia reclamecampagnes om de return on investment per gebruikt kanaal te identificeren en te calibreren.

Mindshare concludeerde:

  • Magazinemerken zijn ‘key’ om een band met consumenten te bevorderen en een kritieke factor bij het realiseren van sales effecten
  • Magazine ROI is het hoogste van alle media
  • Reclamebestedingen in magazines zouden minimaal verdubbeld kunnen worden, voordat er een daling in ROI optreedt (tot aan het niveau van de andere media)

Het Online Paradigma:
Internetgebruikers zullen veel eerder geneigd zijn positieve actie te ondernemen wanneer zij advertenties op een echte content website tegenkomen dan wanneer zij er via portals of sociale netwerken mee geconfronteerd worden.

Positieve acties zijnde:

  • Bezoek de website van de adverteerder @ +74%
  • Een zoekactie uitvoeren naar het geadverteerde merk @ +120%
  • Het merk uitdragen in hun omgeving @ +170%

Vertrouwen (trust) speelt in mediaplanning dan ook een niet te onderschatten rol:

Het is van vitaal belang dat mediaplanners consumentenvertrouwen in overweging nemen bij iedere mediaplaatsing die zij doen. Content websites blijven het hoogste niveau van consumentenvertrouwen verdienen en zij presteren beter dan andere categorieen websites in hun impact op de attitude en de aandacht van consumenten.
The Value of Trust, AOP