Magazines, print voorbij: Allure Magazine

Allure Magazine cover with Julia Roberts

Magazines zijn voor veel mensen nog steeds een ‘boekske’ en synoniem met de papieren uitgave. Print blijft vandaag belangrijk, maar veel magazinemerken zijn echte mediaplatformen geworden met een diversiteit aan verschijningsvormen. Print voorbij. Zoals Allure Magazine, dat dit jaar een eigen beleveniswinkel in New York opent.

Lees ook: Digitaal lezen van magazines neemt toe

De uitgever Condé Nast was zich al vroeg bewust van de noodzaak om magazinemerken te bouwen. Beauty-titel Allure Magazine, dat dit jaar 30 jaar bestaat, is daarvan een schoolvoorbeeld.

Sinds de jaren ‘90 heeft Allure Magazine al de Best of Beauty Awards, waarbij de redactie en de lezers hun eigen cosmetica-favorieten kiezen. Ook op het gebied van e-commerce is het magazinemerk al lang actief met het succesvolle beauty box abonnement (jaarlijks 20% groei). Iedere maand krijgen de abonnees van de box 6 nieuwe beauty-producten thuisbezorgd.

Allure Magazine Beauty Box February 2021

Dit jaar is het de bedoeling om samen met STÔUR Group, gespecialiseerd in winkels voor uitgevers, een winkel in New York te openen. De ruimte (270 m²) moet een totale retailervaring worden met een geselecteerd productaanbod, AR-toepassingen (try-on), slimme spiegels en in-store events, zoals bijvoorbeeld master classes.

Allure Magazine rapporteert wereldwijd een printoplage van ruim 1 miljoen met een bereik van 4,9 miljoen lezers, digitaal 6,3 miljoen unieke bezoekers en 3,9 miljoen sociale-media-volgers.

Bronnen: Allure, Business of Fashion

Lees ook: