Surf naar

WeMedia

Magazines voor creatieven: 5 opmerkelijke vakbladen

Elke creatief moet op z’n minst een aantal abonnementen op inspirerende magazines lopen hebben. We toonden u al 5 klassiekers en 8 ontdekkingen. Maar ook de ‘vakpers’ biedt heel wat wat pareltjes. 5 opmerkelijke titels op een rijtje!

  1. Communication Arts

Communication Arts bundelt de actualiteit rond design, reclame, illustraties, fotografie, ‘interactive’ en typografie en dat sinds 1959. Het weerhield het magazine er niet van volop de kaart van het digitale te trekken met een iPad-versie van het magazine en een website die eigenlijk de kern van het merk vormt. Alle nummers op papier zijn jaarboeken (zoals de Advertising Annual en de Design Annual).

www.commarts.com

  1. Offscreen

‘People behind bits and pixels’. Dat is de ‘teasing’ baseline van Offscreen, dat het leven en werk van digitale creatieven in een pakkend magazine vat. Het brengt de minder evidente menselijke verhalen van de creativiteit, passie en hard werk die achter elke ‘interface’ schuilgaan.

www.offscreenmag.com

  1. The Great Discontent

The Great Discontent verschijnt drie keer per jaar en brengt interviews met creatievelingen. U leert er alles over creativiteit, aan de slag gaan met een wit blad en risico’s. Dit alles in een prachtig gemaakt papieren hebbeding.

www.thegreatdiscontent.com

  1. Fresh Paint Magazine

Fresh Paint Magazine brengt keer op keer een inspirerende selectie van ‘upcoming’ artiesten en gevestigde waarden. Een must voor wie op de hoogte wil blijven van kunst.

http://freshpaintmagazine.com

  1. Works That Work

‘De National Geographic voor design’, zo wordt Works That Work wel eens omschreven. Dit maar om aan te geven dat het magazine verder kijkt dan portfolio’s en voor de hand liggende zaken. Het combineert inspiratie en observatie en laat de ego’s van de designers voor wat ze zijn. Steeds verrassend!

https://worksthatwork.com

 

Ontdek hier ook: De 8 ontdekkingen en De 5 klassiekers

Print Friendly, PDF & Email