Magazine Media is een initiatief van WE MEDIA B2C, de federatie van de belangrijkste Belgische uitgevers en reclameregies van consumentenmagazines. Magazine Media heeft als doel magazines als cross-mediale platformen in de advertentiemarkt te promoten.
Magazines zijn al langer meer dan de geprinte tijdschriften. Ze worden steeds meer het centrum van digitale communicatievormen zoals apps, (mobiele) websites of sociale media maar de mediamerkgedachte loopt ook verder op events of in ‘line extensions’. En ja, ook in deze moeilijke mediamarkt die in volle transitie is.
Voor adverteerders gaat het daarbij niet alleen om de kwantitatieve contacten met hun klantendoelgroepen maar ook en vooral om kwalitatieve contacten. De magazine media merken tonen via sterke research dat ze een geëngageerd publiek hebben dat én houdt van de redactionele content én van de advertenties. Engagement wordt hèt woord van de toekomst en 2014 wordt een belangrijk jaar. Misschien een jaar van consolidatie maar ook een jaar waar magazines zullen bewijzen dat ze nog steeds een kruispunt vormen in het leven van vele Belgen
Met de lancering van magazinemedia.be willen we een professioneel kruispunt zijn voor adverteerders, media agencies en creatieve agencies. Een kruispunt van alles wat dagelijks reilt en zeilt op de magazine media markt. Denk daarbij aan insights & onderzoeksresultaten, inspirerende advertenties en innovatieve cases maar ook het laatste sectornieuws en facts & figures.
Magazine media en WE MEDIA B2C vertegenwoordigen 61 magazinetitels, 8 reclameregies en 12 uitgevers.
Het magazine media team.