Native Advertising Trends 2017

Native Advertising Trends 2017 report

Jesper Laursen zei het al op MAGnify 2017: tegen 2020 zal native advertising wereldwijd verdubbeld zijn tot 40% van de uitgeversinkomsten! (30-40% van de wereldwijde marketingbudgetten) In 2016 was dat 21%. Native is inmiddels een normaal onderdeel van de reclamebusiness voor de meesten, waarbij ‘awareness’ en ‘consideration’ als belangrijkste doelstellingen. 

Deze data komen uit de tweede jaarlijkse wereldwijde research study van het Native Advertising Institute en FIPP over native advertising in de magazine media sector. 207 magazine executives van 53 landen deelden hun ervaringen met native advertising en hun insights geven de hele sector “food for thought”.

91% van de uitgevers vindt native advertising dan ook ‘Belangrijk’ tot ‘Zeer belangrijk’ voor hun bedrijf. 54% verkopen het inmiddels al en nog eens 37% denkt dat zij dit (zeer) waarschijnlijk ook zullen gaan doen in de toekomst. 63% levert video content en, verrassend genoeg, biedt 45% native events aan.

Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat magazine mediabedrijven bij native in toenemende mate opportuniteiten buiten hun traditionele kanalen najagen, zoals influencer advertising, social media en fysieke ervaringen. De snelle groei van native betekent echter ook dat de uitdagingen snel duidelijk aan het worden zijn, waarvan uitgevers zelf begrip voor adverteerders als belangrijkste noemen. 77% onderscheidt native middels een label ‘sponsored content’ of ‘advertising’, wat de beste manier is voor consumenten zoals uit eerder Duits onderzoek al bleek (lees ook: Native advertising aanduiden? Gebruik ‘Advertentie’ of ‘Gesponsord’.

Zowel sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen komen aan bod in het onderzoeksrapport.

Het rapport kan via deze link bij het Native Advertising Instituut gratis gedownload worden.

Lees hier het interview met Jesper Laursen in het kader van MAGnify 2017
Meer lezen over native advertising?