Neem een duik in magazine media!

Magazine media nemen hun publiek even mee naar een andere wereld. Het is een me-time moment, een rustpunt en een vlucht uit de realiteit. Magnetic Media* noemt dat “immersion”, wat zich in het Nederlands vertaalt als “onderdompeling”.

Dat bijzondere magazinemoment is een belangrijke reden voor de effectiviteit van magazinereclame. Jane Wolfson, hoofd van commerciele strategie & activatie bij Initiative UK, formuleert het zo: “Wanneer je iets leest in een magazine, op papier of online, dan ben je daar op dat moment echt bij betrokken. Dus heb je daar een diepere relatie mee.” Onderzoek wijst steeds opnieuw uit dat magazinelezers echt aandacht hebben voor de content (slechts 5% doet er iets anders naast), zowel redactioneel als commercieel. Ze zijn ontspannen en nemen de tijd (40 tot 60 minuten per editie) om op de hoogte te raken van nieuwe trends en producten. Daarom merken magazinelezers advertenties veel meer op dan reclame in andere media.

“For advertisers, the most extraordinary thing about the magazine environment is that not only is there a relevant audience in place, but there is an audience fully-engaged, engaged in a way that almost no other media can achieve. We all know that when we pick up a magazine, that we actually spend real time consuming it and we’re truly immersed in it. We tend to be quite focused on it. We’re not simultaneously doing half a dozen other things.”

Douglas McCabe, CEO, Enders Analysis

Bekijk ook de presentaties en video’s over inspiratie en “belonging”.

* Over de studie: De afgelopen twee jaar ondervroeg onderzoeksbureau Crowd DNA in opdracht van de PPA/Magnetic  ruim 15.000 magazineconsumenten over hun interacties met magazinemerken in alle mogelijke vormen en op verschillende toestellen. Dat leidde tot het formuleren van de zes Rules of Attraction: diepgang, status, erbij horen, inspiratie, invloed en groei. Zie ook: www.magnetic.media

De resultaten van The Rules of Attraction zijn in zes krachtige presentaties samengevat. De overige 3 zullen we u de komende weken nog een voor een aanbieden en kort bespreken.