Deze 18 laureaten, allen laatstejaarsstudenten van het Hoger Kunst-onderwijs grafisch ontwerp/publiciteit uit de 5 deelnemende scholen, werden geselecteerd tijdens de eerste jurybijeenkomst van 18 maart. Tijdens de tweede ronde van 3 april hebben de 18 genomineerden, zowel live als per video, het kaartje van de originaliteit gespeeld om hun project te verdedigen.
Na meer dan één uur verdediging, heeft de jury zich teruggetrokken om te delibereren. De punten werden toegekend volgens 6 criteria: het creatieve idee, de uitwerking ervan, het digitale concept, de link met het magazine, de video en de verdediging van het project. Kort na 16 uur viel de beslissing!
1/ Heeft de Gold StuMPA gewonnen:
Silke Beurms (LUCA School of Arts Ghent) en haar overduidelijke advertentie “Buitenbeeld maar niet vergeten” voor Amnesia International. Bekijk de video HIER.
2/ Heeft de Silver StuMPA gewonnen:
Sahra Marly (ESA Le 75) en haar ontroerend concept ” Une coupe courte pour une perruque ” voor de vereniging Coupe d’éclat. Bekijk de video HIER.
3/ Hebben de Bonze StuMPA’s gewonnen:
– Florence Mullier (ESA Le 75) en haar praktische idee ” Fini les accidents ” voor het magazine Système D.
Bekijk de video HIER.
– Lore Van Laethem (Saint-Luc Liège) en haar aansprekende advertentie voor ” Big Pink “.
Bekijk de video HIER.
Silke en Sahra vertrekken in juni naar de Cannes Lions 2015. Florence en Lore ontvangen beiden een persoonlijke uitnodiging voor het prestigieuse CCB gala op 5 juni in Knokke.
———————————————————————————————————————————————–
En, last but not least: de Best School Award ging dit jaar naar ESA Le 75, haar creatieve laureaten en haar enthousiaste docenten, Paul Moriau en Paul Van Biesen.
Benieuwd naar de vaststellingen van de creatieven uit de jury na de eerste round? Klik HIER.