Met passie en vertrouwen is engagement verzekerd

Magazinelezers zijn zeer sterk geëngageerd, omdat magazine-content (off- en online) over hun passie gaat. Die passie en het vertrouwen dat ze in hun magazinemerk hebben, maakt dat ze merkboodschappen met dezelfde openheid en engagement ontvangen. Dat maakt magazine media tot een effectief reclamemedium. Voila, de Passion Response Study in 3 zinnen samengevat.

Deze studie van Magazine Networks Australia won FIPP’s Gouden Insight Award 2017. De Awards bekronen onderzoek dat de effectiviteit van magazinemerken voor adverteerders aantoont.

Zoals Magazine Networks Australia het zelf zegt: “Magazines verliezen meer reclamebestedingen dan ze zouden moeten. Daarom willen wij magazines weer op de kaart zetten als professioneel gemaakte ‘passie’-content. We positioneren magazines als een medium dat response genereert, dirigeert en activeert door middel van het vertrouwen van de gebruikers.”

Passion Response - main conclusions

Een aantal belangrijke conclusies:

  • 46% van print-magazinelezers gaat na het lezen online verder, bv naar de magazine- of merkwebsiste voor meer informatie
  • de combinatie van print & digital magazinecontent heeft meer impact dan een van beide afzonderlijk, ook als het gaat om advertenties
  • magazinelezers besteden 29% meer aan hun passies & interesses dan gemiddelde consumenten
  • zij zijn actiever op sociale media en zullen sneller informatie delen, on- en offline
  • voor online magazinelezers geldt dat nog sterker. Ze vinden merken ook belangrijker en vertellen anderen vaker over producten
  • magazines worden lang en herhaaldelijk gelezen. 82% van de lezers noemt hun magazinemoment een welkome onderbreking
  • hoe vaker een magazine opgepakt wordt, hoe hoger de merkherinnering
  • magazinelezers voelen zich geïnspireerd en beïnvloed door de content, omdat ze geloven dat deze juist voor hen geselecteerd is
  • magazinelezers vertrouwen magazines meer dan andere media als het gaat om merken en producten. Ze vertrouwen magazinecontent (print en digital) twee keer zo vaak als sociale media content.
  • 61% van de lezers vinden dat magazines betrouwbare informatie geven over trends, producten en merken
  • ze zijn gepassioneerder over magazinecontent en zijn ook meer bereid ervoor te betalen dan andere mediagebruikers. Dat geldt ook voor online magazines vs blogs en sociale media.
  • magazines spelen een belangrijke rol in alle fases van het aankoopproces, het sterkst op vertrouwdheid, relevantie en advocacy. Tussen verschillende sectoren zijn hierin lichte verschillen – per sector is een ‘consumer funnel’ gemaakt.

Graph: impact of magazine advertising

Bekijk de presentatie van de Passion Response Study hier

Banner FIPP London 2017

Meer artikels over Award-winnend research: