Surf naar

WeMedia

Vind ‘peace of mind’ met Psychologie Magazine / Psychologies

Magazines kunnen inspelen op elk aspect van de maatschappij. Of het nu gaat over Belgische politiek, hedendaagse kunst of rockmuziek. Dus waarom geen magazine over psychologie en mentale gezondheid? Psychologie Magazine is hier een grondlegger in.

Mis MAGnify 2020 Part II niet op 8 oktober! Bekijk deel 1 hier

Een van de voortrekkers in mentaal welzijn was Psychologie Magazine. Een magazine dat al sinds de jaren ’70 staat voor mentale gezondheid en dat nog steeds de rol van taboedoorbreker speelt. Want mentale gezondheid is meer relevant dan ooit, zeker in tijden van Corona waar menselijk contact schaarser is dan ooit.

Psychologie Magazine (oorspronkelijk Psychologies) werd in 1970 opgericht door Agnès en Bernard Loiseau. Gezien haar boodschap werd het magazine over de jaren steeds meer succesvol en de oplage ging voorbij 70.000 magazines. Tegenwoordig wordt het magazine in meerdere landen uitgegeven, waaronder België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en zelfs Rusland. Intussen verkocht Hachette, één van de grootste uitgeverijen in Frankrijk, in 2014 het magazine door aan een dochterorganisatie van Rossel. Ondertussen heeft het magazine zelfs een maandelijkse oplage.

Meer dan mooie artikels

Body & Soul, Jezelf, Samenleven, … Het zijn rubrieken die allemaal in het magazine terugkomen. Maar in een magazine over psychologie is er voldoende ruimte voor verschillende soorten content naast inspirerende artikels. Tests bijvoorbeeld. ‘Hoe ga je het best om met slaapproblemen?’, ‘Wat is je communicatiestijl’ of ‘Hoe vaardig ben je in mindfulness?’. Zaken waar je aanvankelijk niet echt over nadenkt, maar die toch interessant zijn om te weten te komen.

Maar dat is niet het enige wat het magazine te bieden heeft. Er is meer. Zo zette Psychologie Magazine mee haar schouders onder de Psychologie Academy, een online platform waar u trainingen kan volgen voor persoonlijke groei. Daar volgt u praktische lessen die wetenschappelijk onderbouwd zijn volledig op uw eigen tempo. De Nederlands tak van het magazine helpt u zelfs bij het vinden van een goede coach via Coachfinder.

Online inspirerend

Het tijdschrift doet het niet alleen met haar print editie goed, maar ook online is het ongelooflijk actief. Facebook, Pinterest, Instagram, … het vaste plaatje. Maar vooral haar YouTube-kanaal is het volgen waard. Daar verschijnen regelmatig video’s waarin telkens weer een topic wordt aangekaart waar mensen het mentaal moeilijk mee kunnen hebben. ‘Hoe omgaan met een amputatie’ of ‘Wat als je je droom moet opgeven’. Niet voor niets heet deze reeks ‘Iedereen heeft wel iets’.

Verder krijgen ook adverteerders bij Psychologie Magazine een brede reeks mogelijkheden om hun advertenties te plaatsen. En dat kan zowel in het magazine, als op de website, de nieuwsbrief en de sociale media kanalen. Maar het tijdschrift geeft wel een duidelijke boodschap mee. Het tijdschrift wilt haar lezers inzichten in zichzelf bieden, op een zinvolle manier en met concrete adviezen zodat zij het beste van hun leven kunnen maken. Sluit uw boodschap daarbij aan?

Schrijf u hier in voor de MAGnify 2020-alert, zodat u nieuwe content als eerste kunt ontdekken. Op 8 oktober: Deniz Sariyildiz van Kantar

Ontdek ook andere inspirerende magazines:

Print Friendly, PDF & Email