Roularta, ENGIE, Space: Silver AMMA award voor de eerste blockchain-case

AMMAAwards_Blockchain

Logo AMMA awards ENGIE, Roularta, Space & Rebel AI (USA) bundelden vorig jaar hun krachten rond Blockchain en wonnen een Silver AMMA Award in de categorie Innovation en Development of the Year 2020.

Lees ook: Eerste marktplaats voor DAT-labels in Google DV360

Samen met haar klant ENGIE, experimenteerde Space in 2019 met Blockchain-technologie op inventory van Roularta. Op die manier kunnen ze 100% gevalideerde impressies en een maximale transparantie van online reclame verwezenlijken. De resultaten mogen er zijn: het experiment was succesvol en toonde een reële impact aan op de delivery van de campagne. Ongeveer 7% onduidelijke ad delivery werd geblokkeerd.

De Blockchain-technologie van Rebel AI is een referentie in de VS om online traffic te valideren. Een stukje code is geïmplementeerd op de pagina’s van de websites. Wanneer dit herkend wordt, laat het de impressie toe. Wanneer de coderingssleutel niet kan worden geverifieerd, wordt de impressie geblokkeerd. Zo kan het 100% gevalideerde inventory garanderen.


François Chaudoir, Ceo Space: “Wij weten dat fraude een grote zorg is voor adverteerders. Daarom hebben we ENGIE voorgesteld om deel te nemen aan de première in ons land”.

Gaetano Palermo, advertising manager voor ENGIE België: “Onze digitale investeringen groeien: de kwaliteit en de efficiëntie van onze inventories staan centraal. Aangezien technologie in het DNA van ons bedrijf zit, was deze première een fluitje van een cent voor ons”.

Philippe Belpaire, van Roularta: “Digitale reclamefraude kost de industrie miljarden. Blockchain biedt de mogelijkheid om domein spoofing, een frauduleuze praktijk waarbij nepwebsites zich voordoen als een legitieme uitgever en reclame-inkomsten stelen, op te sporen en te elimineren. Roularta is er trots op zijn adverteerders 100% gevalideerde impressies te kunnen garanderen, gebruikmakend van de Blockchain-technologie”.

Gerelateerde artikels: