Deze 18 laureaten, allen laatstejaarsstudenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/publiciteit uit de 4 deelnemende scholen werden geselecteerd tijdens de eerste jurybijeenkomst van 19 maart. Tijdens de tweede ronde van 02 april, hebben de 18 genomineerden ofwel life ofwel per video, het kaartje van de originaliteit gespeeld om hun project te verdedigen.
Na meer dan één uur verdediging, heeft de jury zich teruggetrokken om te delibereren. De punten werden toegekend volgens 4 criteria: het creatieve idee, de uitwerking ervan, de link met het magazine en de verdediging van het project. Kort na 16 uur viel het vonnis!
1/ heeft de Gold StuMPA gewonnen:
Thierry Massaux (ESA Le 75) en zijn frisse advertentie “Keep it cool with Curlsburg”.
2/ heeft de Silver StuMPA gewonnen:
Maxime Siquet (ESA Le 75) en zijn origineel concept van sjabloon voor MNT.
3/ hebben de Bronze StuMPA’s gewonnen:
* Jonas Michiels (Sint Lukas Brussel) en zijn innoverende idee van Free ad space voor VOKA.
* Yannick De Haes (Luca School of Arts Gent) en zijn praktische systeem van Droft.
Thierry en Maxime vertrekken in juni naar de Cannes Lions 2014.
Jonas en Yannick ontvangen beiden een persoonlijke uitnodiging voor het prestigieuse CCB gala in Knokke op 16 mei.
Maar het is niet alles! Twee andere laureaten hebben een speciale vermelding van de jury ontvangen en krijgen ook een uitnodiging voor het CCB gala: Roxane Gabet (ESA Le 75) en de Davy Van Lijsebeth (Sint Lukas Brussel).
En, last but not least, de Best School Award ging dit jaar naar Luca School of Arts Gent, haar creatieve laureaten en haar enthousiaste docente, Anneke Rombaut.
Wij willen nogmaals alle deelnemers bedanken, alsook de juryleden, de sponsors (PUB en MM) en Sanoma Media voor het warme onthaal.