The Hedonist: luxe en print, het blijft de ideale combinatie

The Hedonist cover no 04 - Skeet Ulrich

Heel wat magazines zetten aan tot wegdromen, maar het summum op dit vlak is toch The Hedonist. Het filosofie-lifestyleblad is in een paar jaar  tijd uitgegroeid tot een van de geheime pareltjes in het wereldwijde magazinelandschap. Maak kennis.

Lees ook: Magazine media zijn de ‘real influencers’ voor premium en luxemerken

Het is waarschijnlijk het magazine met de meest aansprekende titel: The Hedonist. Hij doet u ongetwijfeld meteen wegdromen aan zonovergoten eilanden, aan doen waar u zin in heeft en aan mooie objecten, kledingstukken en mensen.

The Hedonist website

Dat is ook exact wat de artikels in het blad doen. Maar The Hedonist gaat nog een behoorlijke stap verder. De oprichters – twee Spanjaarden – doen de filosofische beweging die ontstond in de Griekse tijd, helemaal herleven.

Via positieve boodschappen, verhalen van succesvolle mensen en het aanwakkeren van zelfbewustzijn bij het leespubliek wil The Hedonist ook op spritueel vlak een meerwaarde betekenen.

Lees ook: Magazinecovers : “een cultureel moment gedistilleerd tot de kern van de zaak”

In die zin is het niet verwonderlijk dat de oprichters The Hedonist zelf een platform en een ‘visualisation map’ noemen voor wie geïnspireerd wil worden.

Begonnen aan de Universiteit van Barcelona

Het blad ontstond een kleine drie jaar geleden nadat late twintigers Armand Alvares en Christina Rosello elkaar aan de Barcelonese universiteit tegen het lijf liepen. Tijdens een van de colleges omschreef een prof hen als Hedonisten, wat hen ertoe bracht om zich in de levenswijze te gaan verdiepen.

Het leidde tot een Engelstalig blad dat tweemaal per jaar verschijnt (een winter- en een zomereditie) en dat daarnaast ook online verhalen publiceert. Het is niet meteen duidelijk of het blad ook elders dan online kan aangekocht worden, maar wie wil, kan vorige nummers nog doorbladeren op Issuu.

Genomineerd voor Best Cover 2019

Volledig in lijn met de filosofie is het magazine trouwens uiterst luxueus gedrukt en zeer knap vormgegeven. Het gevolg? De meest recente cover van het blad is genomineerd voor Best Cover 2019, een wedstrijd van de American Society of Magazine Editors.

En zo hebben we nog maar eens een bewijs gevonden dat magazines en luxe enorm goed samengaan. Iets dat ook de adverteerders uit het segment duidelijk niet ontgaan is…

Laat u inspireren door andere Magazines in de Kijker: