Tv & magazines: better together

Het verbetert volgens het mediabureau de dekking, de effectiviteit en efficiency van uw campagne aanzienlijk!

De synergie die de combinatie van televisie- en magazinereclame oplevert, valt niet echt een nieuw inzicht te noemen. In onze nieuwste Update over ROI kunt u daar nog enkele andere onderzoeken op naslaan. Maar een herbevestiging, specifiek voor onze eigen markt en in deze tijden van mobiel internet en sociale media, is natuurlijk zeer welkom.

 

We geven u dan ook graag de belangrijkste conclusies van Space mee (ze verschenen in Essentials van 30 oktober 2014):

  •  De gedeeltelijke vervanging door contacten via de magazinepers van ‘« mono-tv ‘» contacten verbetert de dekking aanzienlijk: van +7 % tot zelfs +26 %, afhankelijk van de doelgroep (zie grafiek hieronder specifiek op doelgroep 18-54).

  •  Deze gedeeltelijke vervanging gaat niet gepaard met een stijging van budget. Integendeel, volgens onze inschattingen (die van Space, nvdr.), gaat deze vervanging bijna altijd gepaard met een vermindering van de bruto mediakost, met ratio’s die kunnen oplopen tot -33 %.
  • De combinatie van reclame in tv + magazines doet het aantal contacten bij de consumenten met een laag tv-gebruik aanzienlijk stijgen. Bij deze groep kan de proportionele optimalisatie ten aanzien van de mono-tv-plannen de 50 % overstijgen!
  •  Deze combinatie van contacten via verschillende media zou ook de efficiëntie moeten verbeteren, op het vlak van gemeten impact van de campagnes of op het vlak van effect op de verkoop van de betrokken producten.

 

Op www.magazinemedia.be hebben we al vaker aandacht besteedt aan de voordelen van een multimediacampagne met magazines. Onder Academy/ROI vindt u alle eerdere artikelen handig bij elkaar, net als de Update over ROI (eventueel te downloaden en te printen).

 

Andere bronnen over dit onderwerp:

1/ Academy/Proof of Performance (FIPP): artikels, PDF van het boekje, webinar en gerelateerde artikels

2/ Space Essentials