Surf naar

WeMedia

Unilever roemt innovatie bij magazine media

Rob Candelino, vice president marketing, haircare bij Unilever in de VS, maakte tijdens het congres deel uit van een discussiepanel, samen met Lori Hiltz, chief executive officer van Havas Media en Michael Clinton, president marketing en publishing director van Hearst Magazines. Michael Kassan, bestuursvoorzitter en CEO van MediaLink leidde de sessie.

Candelino vertelde dat hij voorheen nooit uitgevers ontmoette, terwijl dat nu regelmatig het geval is. Hij zei onomwonden dat magazine media “€œfantastic print and relevant omni-channels [multiple platform products]” hebben, die hen vandaag een goede uitgangspositie geven.

Hij roemde ook de innovatie in de sector: “De laatste tijd zien we echte, baanbrekende vernieuwing uit de magazine media sector komen, terwijl het voorheen eerder van nieuwere spelers in de markt kwam. Jullie hebben print en al zijn mediakanalen erg relevant gemaakt voor iemand zoals ik.”€

“Unilever wil graag pionier zijn door nieuwe mogelijkheden in alle kanalen te bekijken.”€ Vandaag horen daar ook magazine media bij. Een sleutelfactor in deze verandering is de openheid aan ‘de andere kant van de tafel’ (dwz. uitgevers)€ om pionierswerk te doen. Dit bestond enkele jaren geleden nog niet, volgens Candelino.

Hearst Magazines’ Clinton benadrukte het feit dat magazine media vandaag de dag de mogelijkheid hebben om meer reclamebudgetten aan te spreken dan ooit tevoren. Print-, digitale, sociale, event- en videobudgetten zijn nu binnen bereik gekomen van magazine media. Een grote kans voor magazine mediabedrijven om geïntegreerde omni-channel campagnes samen te stellen voor hun klanten.

Een onvermijdelijke vraag betrof de rol van native advertising, dat zijn voor- en tegenstanders heeft, en de manieren waarop magazine media daarin een rol spelen.

Candelino zei: “Waarvoor we de magazine media sector moeten feliciteren, is het feit dat ze al native waren voor native ‘cool’ was. Waarvoor jullie op de vingers getikt moeten worden, is dat jullie het eigenaarschap van ‘storytelling’ zijn kwijtgespeeld. Jullie maakten tijden geleden al advertorials. Het heeft even geduurd voor magazine media om ‘het’ terug te krijgen, maar het is goed dat de sector nu weer onderdeel is van het verhaal.”€

Voor de Hearst-baas Clinton is het helemaal geen vraag of magazine media in native betrokken moeten worden. “Bedrijven moeten transparant zijn over native advertising, maar we moeten het ook heruitvinden en maken dat we er onderdeel van zijn.”

Storytelling is in magazine media’s DNA en de sector is daarom goed geplaatst om kwalitatieve native advertising te ontwikkelen. Er valt enorm veel waarde toe te voegen aan de huidige content, die niet altijd hoge kwaliteitsstandaarden haalt.

Nu is het heel belangrijk dat merken, zoals magazine media, eerst teruggaan naar hetgeen hen als merk speciaal maakt. Vanuit dat vertrekpunt kunnen ze in alle richtingen uitbreiden om kansen te creëren voor engagement en impact.

Clinton benadrukte tot slot dat wat de printkant van de business betreft, de band met de consumenten nooit sterker is geweest dan vandaag. Maar bedrijven moeten continu hun strategieën blijven verfijnen, blijven innoveren en ervoor zorgen dat hun verleden geen blok aan het been wordt. ” We moeten meer denken als pure players en niet zozeer vanuit die erfenis. We moeten in alle platformen denken om waarde te creëren.”

Lees het volledige artikel: http://www.fipp.com/news/features/how-magazine-media-fits-into-the-new-advertising-game#sthash.HzKsjumZ.dpuf

 

Print Friendly, PDF & Email