Muziek en magazines… Het is al jaren een mooie combinatie. 50 jaar [Rolling Stone] om precies te zijn. Exact 50 jaar geleden verscheen immers het eerste nummer van Rolling Stone in de rekken.
In ons contreien kreeg het navolging met onder andere RifRaf, het Nederlandse Oor en het Franse Les Inrocks, dat recent voor een restyling koos.
In tijden van ‘owned media’ beginnen steeds meer muzikanten het heft in eigen handen te nemen en een eigen magazine uit te brengen. In navolging van onder andere hip-hop artiest Frank Ocean is het nu de beurt aan niemand minder dan popicoon Taylor Swift. En zoals het een echt icoon betaamt, wil ze groots uitpakken. Taylor Swift lanceert dan ook niet één, maar twee magazines.
Volume 1 en Volume 2 tellen elk 72 pagina’s en verschijnen samen met haar nieuwe cd ‘Reputation’ op 10 november. Ze bevatten poëzie, foto’s en artwork, gemaakt door Swift, die uiteraard ook de cover van de twee magazines siert. Het collector’s item is enkel bij retailketen Target te verkrijgen.
Swift benadrukt zo nog maar eens het imago van luxe dat aan print magazines kleeft en wil door het aanbieden van toegevoegde waarde haar muziek op een fysieke drager een duwtje in de rug geven.
Meer over dit onderwerp: