Wat zegt de Pulsar-studie van Space over magazines?


De uitgebreide Pulsar-studie van Space toont aan dat magazines meer dan hun mannetje kunnen staan tussen de andere paid, maar ook owned en earned media.

Met een magazinebril bekijken we de resultaten. Inclusief commentaar van Bernard Cools, deputy general manager van Space.

De Pulsar-studie van Space is op z’n minst ambitieus te noemen. Ze verdiept zich niet alleen in merken, maar ook in het strategisch gebruik van touchpoints bij de communicatie van deze merken. Opvallend daarbij is dat niet alleen media opgenomen zijn.

 

Voor de media – waaronder magazines – biedt dit het voordeel dat vergelijken met andere touchpoints als brochures of events mogelijk wordt.

In deze globale context blijken magazines over de nodige troeven te beschikken. “Ten eerste moedigen ze aan tot dromen”,  aldus Bernard Cools. “Magazines kunnen emoties teweegbrengen en zijn daar even goed toe in staat als bijvoorbeeld televisie. En dat terwijl dat emotionele aspect al te vaak enkel aan audiovisuele media wordt toegekend. Ook de Engagement-studie van Sanoma toonde dit al aan.”

“Een tweede kenmerk van magazines is dat het zeer geschikt is om nieuwigheden in de markt te zetten”, vervolgt de deputy general manager van Space. “Als we alle paid media bekijken, bevinden ze zich hierbij op hetzelfde niveau als televisie of affichage.” Het feit dat magazines inspiratie bieden, zit hier zeker voor iets tussen.

“Ten slotte is er de kracht van branded content in magazines. Deze wordt als zeer geloofwaardig beschouwd en is zo in staat om een verandering in aankoopgedrag te bewerkstelligen. Vermits de advertenties zelf voor verleiding zorgen, is dit de perfecte match.” 

Hieronder een mooi voorbeeld van branded content in Flair. 

venus branded content flair