Surf naar

WeMedia

Wereldprimeur: (terug-) pratende magazinecover

Het Britse magazinemerk Empire heeft de afgelopen jaren al een aantal opzienbarende covers gemaakt voor de promotie van nieuwe bioscoopfilms. En ook hun nieuwste kunststukje is weer de moeite van het vermelden waard: voor de lancering van de film Deadpool 2 maakte Empire een pratende magazinecover die reageert wanneer je hem aanspreekt.

Lees ook: 5 zintuigen: hoe magazines de oren kunnen prikkelen

De nieuwe film van Twentieth Century Fox zal naar verwachting dé zomerfilm van 2018 worden, waarin, zoals het een sci-fi blockbuster betaamd, vele grenzen verlegd worden. De ‘limited edition’ pratende magazinecover van Empire is grensverleggend en baanbrekend binnen de magazinewereld. Niet precies een voorbeeld van ‘voice first’, maar wel een knipoog naar deze trend en een mooie aanvulling van de reeks van met ‘tech’ verrrijkte Empire covers.

Voor deze Deadpool 2-cover werd een speaker geïntegreerd die, eens geactiveerd via de ‘button’, wanneer er tegen gesproken wordt, reageert met een van de 14 opgenomen antwoorden uit de film zelf. Bauer Media, de uitgever, heeft 3.200 exemplaren van deze special editie verspreid. Uiteraard is de inhoud van het magazine ook vooral gewijd aan de film met exclusieve interviews en achtergrondverhalen.

Bron: Empire MagazineFIPP

Andere opzienbarende magazinecampagnes:

Print Friendly, PDF & Email